Vahingonkorvausten hakeminen vesihuollon häiriö- ja vahinkotilanteissa

Esimerkiksi viemäritukos tai vesijohtovuoto voivat aiheuttaa vahingon, jonka vuoksi voit hakea meiltä vahingonkorvausta. Korvauskäytäntöämme ohjaa voimassa oleva lainsäädäntö, erityisesti vesihuoltolaki, sekä veden ja viemäröinnin toimitusehtomme.

Ennen korvauksen hakemista on syytä selvittää, kenen huoltovastuulla vahingon aiheuttanut johto on – kiinteistön vai Alvan. Jos epäilet, että vahingon aiheuttanut putki on Alvan, ota meihin yhteyttä pikaisesti. Kiireelliset tapaukset hoidamme ympäri vuorokauden vikapäivystyksessämme p. 014 366 4040.

Vahingonkorvaukset selvitetään muuten arkisin normaalina työaikana. Kun vahinkotapaus on selvitetty Alvan ja kiinteistön edustajan kesken, ja jos vastuu on Alvan, asia siirtyy vakuutusyhtiömme hoidettavaksi. Alvalta voit hakea korvausta vapaamuotoisella, kirjallisella hakemuksella, josta käyvät ilmi asian selvittämisen kannalta tarpeelliset tiedot:

  • Vahingon aika ja paikka
  • Tiedot vahingon aiheuttajasta
  • Vahingoittuneen omaisuuden tarkat tiedot: kuitit, valokuvat, ikätiedot
  • Korvauksen hakijan pankkiyhteystiedot
  • Yhteystiedot

Toimita korvaushakemus sähköpostilla osoitteeseen: vesivahinko(at)alva.fi

Häiriötilanteet ja vesikatkot

Veden häiriötilanteista löydät lisätietoa täältä.  Talousveden käyttökatko hyvitetään asiakkaalle vesihuoltolain ja toimitusehtojemme mukaisesti. Hyvitys yli 12 tuntia kestäneestä yhtäjaksoisesta keskeytyksestä on vähintään 2 prosenttia asiakkaan vuotuisesta perus- ja käyttömaksusta.