Aktivoimme torstaista 15.12.2022 alkaen sähkön, kaukolämmön ja veden häiriötiedotteet käyttöön kaikille niille henkilöasiakkaillemme, joilla ei vielä ole käytössä häiriötiedotepalvelua, ja joiden matkapuhelinnumerot tai sähköpostiosoitteet löytyvät asiakastiedoistamme. Nämä asiakkaat saavat Alvalta tekstiviesti- tai sähköposti-ilmoituksen häiriötiedotepalvelun päälle kytkemisestä. Alvan asiakaspalvelun ja sähköisen asiointipalvelun ruuhkautumisen välttämiseksi jatkamme aktivointia 15.12. päivän lisäksi muutamien lähipäivien ajan.   

Häiriötiedotteiden automaattinen aktivointi tekee häiriötiedotteiden vastaanottamisen mahdollisimman helpoksi. Palvelun avulla asiakas saa nopeasti tiedot omaan osoitteeseen kohdistuvista käyttökatkoista, jotka johtuvat joko ennalta suunnitelluista verkoston parannustöistä, tai mahdollisista häiriötilanteista sähkön, lämmön ja veden jakelussa.

Kun palvelu on käytössä, lähetämme ennalta suunnitellusta jakelukatkosta tai häiriöstä tiedotteen klo 7–22 välisenä aikana. Alvan häiriötiedoteviestit on mahdollista saada tekstiviestin ohella myös sähköpostitse.

Ne asiakkaamme, joilla ei ole aikaisemmin ollut käytössään Alvan häiriötiedotepalvelua tai jotka eivät ole saaneet ilmoitusta häiriötiedotepalvelun käyttöönotosta, saavat palvelun käyttöön joko rekisteröitymällä Alvan sähköiseen asiakaspalveluun alva.fi/monitori tai soittamalla asiakaspalveluumme p. 014 366 4010 ma-pe 8-17.

Sähköisessä asiointipalvelussa tai asiakaspalvelussa asioimalla on mahdollista muuttaa häiriötiedotteiden vastaanottoaikoja tai lisätä tiedotteiden vastaanottajien puhelinnumeroita ja sähköpostiosoitteita.

Usein kysyttyä, Alvan häiriötiedotepalvelu

Artikkelia on päivitetty aikataulun osalta.