Vahingonkorvausten hakeminen häiriö- tai vahinkotilanteissa
Korvauskäytäntöjämme ohjaavat sekä voimassa oleva lainsäädäntö että tuotekohtaiset sopimus-, toimitus- tai verkkopalveluehdot.
Ennen korvauksen hakemista on syytä selvittää, kenen huoltovastuulla vahingon aiheuttaja on – kiinteistön vai Alvan. Jos epäilet, että vahingon aiheuttanut putki, kaapeli tai muu vastaava on Alvan, ota meihin yhteyttä pikaisesti.
Sähkön, lämmön tai veden hätätapauksissa ja vaaratilanteissa, soita aina Alvan vikapäivystykseen. Kiireelliset tapaukset hoidamme ympäri vuorokauden p. 014 366 4040.
Kiireettömät vahingonkorvausasiat käsittelemme toimistoaikana erillisen sähköisen vahingonkorvaushakemuksen perusteella. Huolellisesti täytetty lomake liitteineen nopeuttaa asian käsittelyä. Tutustuthan ennen hakemuksen täyttämistä tuotealuekohtaisiin lisätietoihin.
Mikäli asiaasi ei liity vahingonkorvausta, voit antaa palautetta tai jättää kehitysidean tällä lomakkeella.