Sähkön verkkopalvelulaskumme sisältää sähkön kuukausittaisen perusmaksun, kulutukseen perustuvan energia- eli siirtomaksun sekä energiaveron. Sähkön laskutus perustuu laskutuskauden todelliseen sähkönkulutukseen ja vaihtelee kulutuksen mukaan. Etenkin sähkölämmittäjillä laskun suuruus vaihtelee huomattavasti vuodenaikojen mukaan.
Lähetämme sähkölaskun pääsääntöisesti kolmen kuukauden välein, neljä kertaa vuodessa. Huomaathan, että sähkönmyyntiyhtiö laskuttaa sähkön myynnin erikseen omalla erillisellä laskulla.
Laskukopion ja laskujesi tilan saat näppärästi kirjautumalla sähköiseen palveluumme Oma Alvaan (kuluttaja-asiakkaat) tai asiointipalveluumme Monitoriin (yritys- ja taloyhtiöasiakkaat). Oma Alvassa voit myös tilata e-laskun. Monitorista saat asiakasnumerosi ja laskutussopimusnumerosi e-laskua varten. Kivran käyttäjille paperilasku lähetetään digipostina Kivraan.
Mikäli et kuluttaja-asiakkaanamme pysty maksamaan laskuasi eräpäivään mennessä, voit Oma Alvassa pyytää meiltä lisäaikaa laskun maksamiseen. Mikäli maksusi myöhästyy alle viikon, erillistä ilmoitusta ei tarvita. Viikon myöhästyminen ei vielä aiheuta sinulle huomautuslaskua tai viivästyskorkoa. Pidemmistä maksuajoista tai huomautuslaskujen maksuajoista tulee sopia asiakaspalvelumme kanssa tällä lomakkeella tai soittamalla p. 014 366 4010.