Maksun viivästyminen
Mikäli et pysty maksamaan laskuasi eräpäivään mennessä, kuluttaja-asiakkaana voit Oma Alvassa pyytää meiltä lisäaikaa laskun maksamiseen. Jos maksusi myöhästyy alle kymmenen päivää eräpäivästä, erillistä pyyntöä tai ilmoitusta ei tarvita, eikä tästä vielä aiheudu sinulle huomautuslaskua tai viivästyskorkoa. Yritysasiakkaiden laskuilla myöhästymisen aikaraja on seitsemän päivää eräpäivästä.
Pidemmistä maksuajoista tulee sopia asiakaspalvelumme kanssa ennen laskun erääntymistä tällä lomakkeella tai soittamalla asiakaspalveluumme p. 014 366 4010.
Maksuhuomautukset ja toimituksen keskeytykset maksamattomien laskujen vuoksi
Maksun viivästyessä maksuhuomautukset lähettää yhteistyökumppanimme Ropo. Mikäli olet saanut laskuamme koskevan maksuhuomautuksen tai perintä- tai katkaisuvaroituksen tai sähkön, lämmön tai veden toimitus on keskeytetty maksamattoman laskun vuoksi, otathan yhteyttä suoraan Ropoon. Ropon maksuneuvonta palvelee kuluttaja-asiakkaita arkisin maanantaista perjantaihin kello 8-18 ja yritysasiakkaita kello 8-17 numerossa 09 4246 1305 ja sähköpostitse alva@ropo.com. Maksamiseen liittyviä asioita voi hoitaa myös MyRopo-verkkopalvelussa osoitteessa myropo.fi.
Yhteistyökumppanimme Ropo aktivoi asiakkaidemme käyttöön 1.11.2024 alkaen sähköiset maksumuistutukset. Sähköiset muistutukset toimitetaan samaan kanavaan kuin alkuperäinen lasku mikäli asiakkaan pankki tukee sähköistä muistuttamista. Jos alkuperäinen lasku on lähetetty paperikirjeenä, maksumuistutus lähetetään jatkossakin paperikirjeenä. Sähköinen maksumuistutus on ympäristöystävällinen vaihtoehto, joka tehostaa maksuprosessia ja parantaa asiakaskokemusta.