Maksun viivästyminen

Mikäli et pysty maksamaan laskuasi eräpäivään mennessä, kuluttaja-asiakkaana voit Oma Alvassa pyytää meiltä lisäaikaa laskun maksamiseen. Jos maksusi myöhästyy alle kymmenen päivää eräpäivästä, erillistä pyyntöä tai ilmoitusta ei tarvita, eikä tästä vielä aiheudu sinulle huomautuslaskua tai viivästyskorkoa. Yritysasiakkaiden laskuilla myöhästymisen aikaraja on seitsemän päivää eräpäivästä.

Pidemmistä maksuajoista tulee sopia asiakaspalvelumme kanssa ennen laskun erääntymistä tällä lomakkeella tai soittamalla asiakaspalveluumme p. 014 366 4010.

Maksuhuomautukset ja toimituksen keskeytykset maksamattomien laskujen vuoksi

Maksun viivästyessä maksuhuomautukset lähettää yhteistyökumppanimme Ropo. Mikäli olet saanut laskuamme koskevan maksuhuomautuksen tai perintä- tai katkaisuvaroituksen tai sähkön, lämmön tai veden toimitus on keskeytetty maksamattoman laskun vuoksi, otathan yhteyttä suoraan Ropoon. Ropon maksuneuvonta palvelee kuluttaja-asiakkaita arkisin maanantaista perjantaihin kello 8-18 ja yritysasiakkaita kello 8-17 numerossa 09 4246 1305 ja sähköpostitse alva@ropo.com. Henkilöasiakkaat voivat hoitaa maksamiseen liittyviä asioita myös MyRopo-verkkopalvelussa osoitteessa myropo.fi.