Maksun viivästyminen
Mikäli et pysty maksamaan laskuasi eräpäivään mennessä, kuluttaja-asiakkaana voit Oma Alvassa pyytää meiltä lisäaikaa laskun maksamiseen. Jos maksusi myöhästyy alle kymmenen päivää eräpäivästä, erillistä pyyntöä tai ilmoitusta ei tarvita, eikä tästä vielä aiheudu sinulle huomautuslaskua tai viivästyskorkoa. Yritysasiakkaiden laskuilla myöhästymisen aikaraja on seitsemän päivää eräpäivästä.
Pidemmistä maksuajoista tulee sopia asiakaspalvelumme kanssa ennen laskun erääntymistä tällä lomakkeella tai soittamalla asiakaspalveluumme p. 014 366 4010.
Maksuhuomautukset ja toimituksen keskeytykset maksamattomien laskujen vuoksi
Maksun viivästyessä maksuhuomautukset lähettää yhteistyökumppanimme Ropo. Mikäli olet saanut laskuamme koskevan maksuhuomautuksen tai perintä- tai katkaisuvaroituksen tai sähkön, lämmön tai veden toimitus on keskeytetty maksamattoman laskun vuoksi, otathan yhteyttä suoraan Ropoon.
Ropon maksuneuvonta palvelee
- kuluttaja-asiakkaita MyRopo-verkkopalvelussa osoitteessa myropo.fi tai arkisin ma-pe kello 8-18 numerossa 09 4246 1305
- yritysasiakkaita MyRopo-verkkopalvelussa myropo.fi, sähköpostitse yritysasiakkaat@ropo.com tai ma-pe kello 8-17 numerossa 09 4246 1305
Yhteistyökumppanillamme on käytössä sähköiset maksumuistutukset. Ne toimitetaan samaan kanavaan kuin alkuperäinen lasku, mikäli asiakkaan pankki tukee sähköistä muistuttamista. Jos alkuperäinen lasku on lähetetty paperikirjeenä, maksumuistutus lähetetään jatkossakin paperikirjeenä. Sähköinen maksumuistutus on ympäristöystävällinen vaihtoehto, joka tehostaa maksuprosessia ja parantaa asiakaskokemusta.