Muuramelainen, tervetuloa Alvan asiakkaaksi!

Vastaamme Muuramen vesihuoltolaitoksen päivittäisestä toiminnasta, vesilaskutuksesta, asiakaspalvelusta sekä 24/7 vikapäivystyksestä lokakuusta 2025 alkaen. Muuramen kunta omistaa vesihuoltoverkoston entiseen tapaan. Kunta määrittää veden (talousvesi ja jätevesi) perus- ja käyttömaksut sekä maksut verkostoon liittymiseksi. Palveluita koskeva hinnoittelu, esimerkiksi vesimittarin asennus tai tarkastus, noudattaa Alvan veden palveluhinnastoa.

Ajankohtaista

Uutinen 5.9.2025: Muurame, Kinkomaa: Etäluettavien vesimittareiden asennus alkaa lokakuussa

Hinnasto

Muuramen kunta määrittää talousvedestä ja jätevedestä perittävät perus- ja käyttömaksut sekä maksut verkostoon liittymiseksi. Palveluita koskeva hinnoittelu, esimerkiksi vesimittarin asennus tai tarkastus, noudattaa Alvan veden palveluhinnastoa.

Veden palveluhinnasto, Muurame

Näin asioit kanssamme

Asiakaspalvelu
p. 014 366 4010 (arkisin 8–17)

• Vesihuollon sopimusasiat
• Muuttoilmoitukset
• Vesilaskutus

Muissa kuin vesilaskutusta koskevissa asioissa voit lähettää sähköpostia osoitteeseen muurame.vesi@alva.fi.

Sähköinen asiointi
Maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvät asiat voit hoitaa nopeimmin MyRopo-palvelussa myropo.fi. Muissa kuin vesilaskutusta koskevissa asioissa voit lähettää sähköpostia osoitteeseen muurame.vesi@alva.fi.

Vikailmoitukset
p. 014 366 4040 (ympärivuorokautinen päivystys)
• Veden 24 h vikapäivystys

Liittymätilaukset, muuttoilmoitukset ja vesimittaritilaukset
Liitämme tälle sivulle lokakuun aikana lomakkeet, joilla voit

  • tilata esimerkiksi liittymän
  • tehdä muutoksia sopimukseesi
  • tilata vesimittarin

Ennen kuin lomakkeet ovat käytettävissä, voit asioida asiakaspalvelumme kanssa joko lähettämällä sähköpostia osoitteeseen muurame.vesi@alva.fi tai soittamalla numeroon 014 366 4010 (arkisin 8-17)